Το Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) Ηλείας επισκέφθηκαν στις 30/11 και 2/12 οι μαθητές των Γ2 και Γ3 - Γ4 τμημάτων της Γ΄ τάξης του 2ου Γυμνασίου Πύργου, στα πλαίσια του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, συνοδευόμενοι από τους καθηγητές του ΣΕΠ κ. Νίκη Μπουροπούλου και κ. Ευάγγελο Κανινή αντίστοιχα. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους σκοπούς του ΚΕΣΥΠ, τον τρόπο λειτουργίας του και τις δυνατότητες παροχής Συμβουλευτικής στήριξης και Πληροφόρησης προς το κοινό, μαθητές, γονείς και καθηγητές, καθώς και για τους δύο νέους τύπους λυκείων: Νέο Λύκειο και Τεχνολογικό Λύκειο.
Ο κ. Γ. Κομιώτης, Σύμβουλος ΣΕΠ, αναφέρθηκε στο ρόλο που καλείται να παίξει σήμερα το σχολείο, στις αδυναμίες του και στις ελλείψεις του καθώς και στην υποστηρικτική ψυχολογική βοήθεια που πρέπει να προσφέρουν οι γονείς στα παιδιά τους σε κάθε φάση της σχολικής ζωής τους. Aναφέρθηκε επίσης στην σκοποθεσία αλλά και στους στόχους που πρέπει να βάζουν οι νέοι όταν λαμβάνουν εκπαιδευτικές και επαγγελματικές αποφάσεις, ιδίως σήμερα που βρισκόμαστε σε συνθήκες εθνικής και ευρωπαϊκής κρίσης στον οικονομικό τομέα. Καταλήγοντας ανέφερε ότι ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (ΣΕΠ) έχει σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές:
να εκτιμήσουν:
Α) τα χαρακτηριστικά του εαυτού τους
Β) τις συνθήκες της ζωής τους
Γ) τις δυνατότητές τους
Δ) τις προτιμήσεις τους,
για λήψη απόφασης και μετάβαση σε ορθές εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές-πρακτικές.
Ο κ. Α. Μαρίτσας, Καθηγητής Πληροφορικής, μίλησε στους μαθητές για την κοινωνία της πληροφορίας και για τις εκπαιδευτικές διεξόδους μετά το Γυμνάσιο. Πιο συγκεκριμένα μίλησε για τους δυο νέους τύπους Λυκείων, δηλ. για το Νέο Λύκειο και το Τεχνολογικό Λύκειο και σε τι θα διαφέρουν από τους υπάρχοντες τύπους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τους οποίους αντικαθιστούν από φέτος στην Α΄ τάξη. Τέλος τους ενημέρωσε για την χρήση και την συμβολή των νέων τεχνολογιών στην πληροφόρηση- ενημέρωση και κατέληξε λέγοντας: «Οι στόχοι που μπαίνουν σήμερα είναι εξασφάλιση στον καθένα της εύκολης πρόσβασης σε καλής ποιότητας πληροφορίες, οι οποίες πρέπει να είναι έγκαιρες και έγκυρες, παροχή πληροφοριών σχετικά με τις δυνατότητες σπουδών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.»
Ο κ. Δ. Κάσσαρης, Καθηγητής Οικονομικών, μίλησε για τις οικονομικές παραμέτρους της αγοράς εργασίας. Τόνισε ότι στην σημερινή ρευστή εποχή των έντονων οικονομικών διακυμάνσεων και της μεγάλης οικονομικής ύφεσης καλό είναι η όσον το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση και κατανόηση των οικονομικών στοιχείων της αγοράς η οποία αλλάζει με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Βάσει των προηγουμένων: «οι σχεδιασμοί μας για τις μελλοντικές ενέργειες στα οικονομικά θέματα που μας απασχολούν πρέπει να έχουν μικρό χρονικό ορίζοντα το πολύ δύο με τρία χρόνια και καλό είναι ανά τακτά χρονικά διαστήματα να έχουν το στοιχείο της ανατροφοδότησης».